woensdag 8 januari 2014

De eerste week na de kerstvakantie

De voorbije week was super.  Rustig aan het nieuwe jaar begonnen.  Zondag arriveerde de dochter weer thuis na twee weken bij haar vriending doorgebracht te hebben.  En maandag ... opnieuw school.  Ik had een oefening gedaan rond geld die super leek te werken.  Als nieuwjaarscadeau had ik van de dochter een super cool doelenwerkschrift gekregen waar ik al een paar dagen in gewerkt had.  Dus so far so good.



Maandag startte heel leuk.  Katinka kwam stage biologie geven.  Helaas maar aan 1 leerlinge, want Joren was thuis.  Hele toffe les, het was genieten en de ochtend vloog zo om.

Tegen half 5 arriveerde mijn collega Jan en om 17 uur waren de ouders van Joren hier.  Serieus gesprek.  Hoe krijg je een 13 jarige jongen opnieuw gemotiveerd als hij niet meer naar school wil gaan?
Hoe maak je hen wijs dat de enige weg vooruit is om DOOR de zure appel heen te bijten ipv allerlei creatieve manieren te bedenken om de appel te ontwijken.


Samen werd beslist dat hij voorlopig nog even thuis blijft en dat we ondertussen aan de slag gaan met cranio-sacraal therapie en de FLOW test.  Ik mis hem wel hier op school.  IK hoop dat hij snel terug komt.  


Omdat het maandag driekoningen was hebben we ook alle kerstversiering weggeruimd.  Ineens lijkt kerst weken geleden en zijn we hop pardoes het gewone leven weer ingedoken.

Vandaag is het woensdag ... vanmiddag lekkere Welsh cookies gebakken.  In hartvorm :-)  Met lekker veel rozijntjes in.


Gisteren nog een telefoontje gekregen van een mama die er effe helemaal doorheen zat.  Misschien een nieuwe leerling voor Mannaz ... wij wachten heel benieuwd af ... 

Tot 15 januari kunnen jongeren zonder problemen van school wisselen.  Wie nog dit schooljaar deel wil uitmaken van onze groep, zal zich moeten haasten.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten